alla är perfekta!

En sak som slog mig precis nu. Varför vi människor har ett behov av att vara perfekta?
Man ska inte vara för tjock, man ska ha fint hår, fina tänder, sminka sig och en massa annat. Inga synliga finnar är tillåtna.
Så är det iallafall för mig. När jag tex går ut och har gjort iordning mig så blir jag aldrig helt nöjd. Jag kan vara nöjd i 5 minuter och sen tänker jag: Nej, det där kunde vara bättre. Eller- Nej det här var för mycket/för lite.
Varför kan man inte tänka att: Fine, jag har en finne på hakan. Men so what? Alla får finnar och även jag. Så skit i vad de tycker och tänk på att de också är precis som alla andra människor.
Ja, tänk den som ändå tänkte så.
Detta är egentligen sjukt. Det finns ju ett ordspråk som heter: Ingen är perfekt.
Jag skulle nog hellre säga: Alla är perfekta.
Oavsett hur man ser ut. Alla människor har ju någonting som är perfekt. Som inte går att klaga på.
Om man inte är nöjd med en sak, så har man antagligen en annan sak som man aldrig skulle ändra på.
Jag måste erkänna att jag är nöjd med min hy. Jag vet inte varför, men jag bara är det. Jag skulle inte vilja ändra på den. Och man måste kunna tycka bra om sig själv. Det är inte fel att vara nöjd över någonting man har/har gjort.

En viktig sak är att tycka om sig själv och sitt utseende. Det påverkar hur andra ser på en. Är man självsäker så kommer allt bli lättare. Det är klart att man inte kan vara nöjd med varenda sak, men någonting finns iallafall.
När man mår som sämst och känner sig värdelös, tänk på alla saker som du är nöjd med. Tänk på alla bra saker som du har gjort osv.

Nu låter jag som en psykolog eller någonting, men jag kände verkligen för att skriva detta. I vissa sammanhang så kan orden här bli lite konstiga, men jag är så himla trött så ni får ursäkta mig ehe.



Nu ska jag lägga mig och se på film.


Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0