grupptryck är inte okej!

Är så trött så jag håller på att dö. Inte helt okej alltså!
En sak som jag stör mig på hos mig själv som jag tänkte på igår, idag och som jag har tänkt på många andra dagar. Det är att jag faller så lätt för grupptryck.
Och ett exempel på detta är om det är ett klädesplagg som jag tycker är fint och vill ha och mina kompisar inte tycker det är fint, då tar jag det inte. För jag vill alltid köpa någonting som kompisarna tycker är okej. Tex denna klänningen som jag lade upp, jag älskar den! Men det gör kanske inte alla. Jag måste våga ha min egen smak och inte bry mig så himla mycket om vad andra tycker.
Iofs så kanske inte klänningen är lika fin i verkligheten ( för det är dom typ aldrig) men vafan. Då får den väl vara så, för jag ska ha den och så är det med den saken!



Liksom hur kul är det att gå på stan här hemma, köpa en klänning på ex JC eller Vero Moda och sen se att ungifär 100 andra personer ha samma? Nej, det är inte alls kul!


Och dessa tror jag att jag ska köpa. Jag tycker dom är coola och hur kul är det att alltid ha tygskor på sig när man går ut? ( okej, så ofta går jag inte ut). Men jag har verkligen INGA klackskor.. Och det är tråkigt..
Och någon gång måste jag lära mig att gå i klackar. Och ja, de är snygga också!


Oj, nu skrev jag mycket. Men jag stör mig alltför mycket på mig själv när jag gör så här. Så nu ska jag ge mig och skaffa min egen stil.






Rött och orange, så jäkla snyggt ihop alltså. Borde nog satsa på någonting liknande!

Bilder lånade från google.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Ida we

Tycker man ska klä sig i det man trivs i och själv tycker är snyggt :) Jag bryr mig inte så mycket om vad andra tycker, bryr mig inte så mycket om vad mina kompisar tycler heller för vi har alla olika stilar, det är ändå bra :) Och det finns inget värre än att ha på sig kläder som inte känns "jag" liksom.

2011-05-22 @ 18:26:17
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0